Arti dari bulan kelahiran

    Share

    lagunarain
    Brigadier
    Brigadier

    Female
    Gemini Dragon
    Posts : 104
    Location : under d sky
    Job/hobbies : nothing special
    Join date : 08.02.09
    Reputation : 7

    Arti dari bulan kelahiran

    Post by lagunarain on 02/03/09, 04:56 pm

    Arti Bulan Lahir..
    Januari

    - Mudah jatuh cinta.
    - Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang dicintai sekiranya dikhianati.
    - Pandai mengambil hati pasangannya.
    - Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
    - Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
    - Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya
    - Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
    - banyak kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja

    *Februari

    - Sukar untuk jatuh cinta .
    - Amat hormat kepada pasangan.
    - Amat suka memikat pasangan.
    - Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
    - Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
    - Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran(hanya pasangannya yang tahu) .
    - Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
    - Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.

    *Maret

    - Mudah menawan hati pasangannya.
    - Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
    - Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati.
    - Sangat baik dalam menjaga perhubungan.
    - Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
    - Perasaan cemburu yang minima.
    - Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
    - Mudah memilih pasangan tanpa berfikir dengan waras.
    - Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.

    *April

    - Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta.
    - Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
    - Sukar dan malu dalam meluapkan isi hati.
    - Sentiasa ingin diberi perhatian.
    - Amat cemburu dalam berpacaran.
    - Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
    - Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
    - Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai membujuk.
    - Romantik dan terlalu romantik.
    - Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
    - Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.

    *Mei

    - Amat mudah jatuh cinta.
    - Baik dan jujur dalam perhubungan.
    - Pandai menarik hati pasangan. - Perasaan cinta yang mendalam.
    - Mudah untuk di bujuk.
    - Mudah menerima cinta seseorang.
    - Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
    - Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
    - Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control atau King Control) .
    - Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
    - Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
    - berperan dalam menjaga hubungan.

    *Juni

    - Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
    - Sukar melukai dan memahami hati pasangan.
    - Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
    - Cerewet dalam hubungan.
    - Selalu beremosi.
    - Mudah merajuk dan mudah di bujuk.
    - Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau ejekan orang.
    - Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
    - Dahagakan pujian dari pasangan.

    *Juli

    - Amat suka didampingi pasangan.
    - Sukar dimengerti oleh pasangan.
    - Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
    - Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
    - Amat menghargai kesetiaan pasangan.
    - Mengambil berat dan mengasihi pasangan
    - Berkebolehan untuk meluapkan isi hati terhadap individu yang dicintai.
    - Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
    - Suka merajuk dan dipujuk.
    - Setia terhadap pasangan.
    - Suka mendengar dan tidak suka membantah.
    - Cemburu terhadap pasangan.
    - Suka menilai dan menjaga perhubungan.

    *Agustus

    - Pandai merayu pasangan
    - Suka memimpin pasangan.
    - Romantik, Pengasih dan Penyayang.
    - Kelam kabut dalam perhubungan.
    - Sangat sensitif .
    - Mudah meluahkan kata cinta pada sesiapa yang berkenan.

    *September

    - Bersopan dalam hubungan.
    - bertolak ansur terhadap pasangan.
    - Suka mengkritik pasangan.
    - Sangat prihatin terhadap pasangan.
    - Sangat sensitif dan emosi.
    - Pandai memahami pasangan.
    - Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan.
    - Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
    - Mudah simpati dengan perasaan dan masalah pasangan.
    - Pandai menyimpan perasaan.
    - Suka berterus terang jika perkara itu tak disetujuinya.

    *Oktober

    - Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
    - Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
    - Sopan terhadap pasangan.
    - Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
    - Mudah terluka hati sekiranya pasangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
    - Emosi yang mudah terusik.
    - Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
    - Cemburu dan terlalu cemburu.
    - Romantik
    - Memahami pasangan.

    *November

    - Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
    - Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
    - Agak degil dan kuat pendirian.
    - Mudah ambil berat terhadap pasangan.
    - Emosi yang mendalam.
    - Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.

    *Desember

    - Pemurah terhadap perhubungan
    - Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
    - Tergesa-gesa dalam perhubungan
    - Suka didampingi oleh pasangan.
    - Benci bila dikongkong.
    - Berbakat untuk kawin lebih dari satu.(Utk Lelaki)
    - Suka mempengaruhi pasangan


    Gimana...?
    cocok g sama para emotioner... lol!

    kuya
    Moderator
    Moderator

    Male
    Posts : 596
    Location : tempat g bermimpi..
    Job/hobbies : DreamSoft.co.Ltd
    Join date : 08.02.09
    Reputation : 45

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by kuya on 02/03/09, 05:09 pm

    lagunarain wrote:*Mei

    - Amat mudah jatuh cinta.
    - Baik dan jujur dalam perhubungan.
    - Pandai menarik hati pasangan. - Perasaan cinta yang mendalam.
    - Mudah untuk di bujuk.
    - Mudah menerima cinta seseorang.
    - Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
    - Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
    - Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control atau King Control) .
    - Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
    - Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
    - berperan dalam menjaga hubungan.

    wah cocok banged ma g nich..
    yang di cored salah tuch hehehe...

    sakitperut
    Brigadier
    Brigadier

    Male
    Aquarius Dragon
    Posts : 207
    Location : ibiza island
    Join date : 09.02.09
    Reputation : 2

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by sakitperut on 02/03/09, 08:43 pm

    lagunarain wrote:Arti Bulan Lahir..
    Januari

    - Mudah jatuh cinta.
    - Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang dicintai sekiranya dikhianati.
    - Pandai mengambil hati pasangannya.
    - Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
    - Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
    - Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya
    - Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
    - banyak kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja


    beh,gw banged ini gan..

    emotion9
    Administrator
    Administrator

    Male
    Cancer Snake
    Posts : 819
    Location : in u'r database memories...
    Job/hobbies : Admin forum
    Join date : 07.02.09
    Reputation : 61

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by emotion9 on 02/03/09, 09:52 pm

    jangan cuma bilang gw banget tapi buktinya donk grin
    payah nih smua,praktek lebih penting daripada teori haha
    beer

    xjawzx
    Newbie
    Newbie

    Male
    Cancer Horse
    Posts : 41
    Location : Jakarta
    Job/hobbies : Compute, Internet
    Join date : 08.02.09
    Reputation : 6

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by xjawzx on 02/03/09, 10:49 pm

    Arti Bulan Lahir..

    *Juli

    - Amat suka didampingi pasangan. -> emank sih suka didampingin gw..hangout bareng..dll2 wkkwkw seruu
    - Sukar dimengerti oleh pasangan. -> betul juga, kadang sih emank doi bilang, susah bgt deh ngertiin km :p
    - Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan. -> maksud meruah apaan ya??
    - Amat mudah dipujuk dan berterus terang. -> bujuk kali ya maksudnya??..emank sih wa mudah jujur :p
    - Amat menghargai kesetiaan pasangan. -> wogh betul itu..wkakwakkw
    - Mengambil berat dan mengasihi pasangan -> ngambil berat??? bahasa yang susah dimengerti
    - Berkebolehan untuk meluapkan isi hati terhadap individu yang dicintai. -> wkwkwk cucokk nih
    - Mudah terluka dan lambat untuk pulih. -> betul itu, rada susah kalo disakitin, wkwkwkw
    - Suka merajuk dan dipujuk. -> merayu?? wadohh, jgn buka2 aib donk..ckkckc
    - Setia terhadap pasangan. -> Harusss ituuu..wkwkwkw
    - Suka mendengar dan tidak suka membantah. -> gakk lahh..cuma bandel2 dikit doank palinggg
    - Cemburu terhadap pasangan. -> jealous?? wajar lahh..masa ad sih yang ga jeles??..wwkwkw
    - Suka menilai dan menjaga perhubungan. -> sipppp..hubungan harus dijaga baikkk2..wkkwkw


    wahh keqnya pas nih..wkwkwk..

    cpkdh
    Newbie
    Newbie

    Male
    Posts : 16
    Join date : 08.02.09
    Reputation : 1

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by cpkdh on 06/03/09, 12:10 am

    *Maret

    - Mudah menawan hati pasangannya.
    - Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
    - Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati.
    - Sangat baik dalam menjaga perhubungan.
    - Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
    - Perasaan cemburu yang minima.
    - Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
    - Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.

    wah kynya g bgt nh....hahaa cheers

    CS
    Moderator
    Moderator

    Female
    Leo Snake
    Posts : 532
    Location : Jakarta
    Job/hobbies : reading, sleeping
    Join date : 04.03.09
    Reputation : 75

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by CS on 06/03/09, 12:53 am

    *Agustus

    - Pandai merayu pasangan
    - Suka memimpin pasangan.
    - Romantik, Pengasih dan Penyayang.
    - Kelam kabut dalam perhubungan.
    - Sangat sensitif .
    - Mudah meluahkan kata cinta pada sesiapa yang berkenan.

    lho, kok kyknya punya g aneh ya...
    kyknya gk cocok d... hehehe...

    xavixavieri
    Newbie
    Newbie

    Male
    Posts : 94
    Join date : 24.02.09
    Reputation : 4

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by xavixavieri on 06/03/09, 09:55 am

    *Juli

    - Amat suka didampingi pasangan.
    - Sukar dimengerti oleh pasangan.
    - Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
    - Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
    - Amat menghargai kesetiaan pasangan.
    - Mengambil berat dan mengasihi pasangan
    - Berkebolehan untuk meluapkan isi hati terhadap individu yang dicintai.
    - Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
    - Suka merajuk dan dipujuk.
    - Setia terhadap pasangan.
    - Suka mendengar dan tidak suka membantah.
    - Cemburu terhadap pasangan.
    - Suka menilai dan menjaga perhubungan.

    sepertinya mang gw banget.. eat that

    mutant sesuatu
    Brigadier
    Brigadier

    Male
    Scorpio Snake
    Posts : 132
    Location : tempat dimana ada ilmu dan saya harus mencarinya....
    Job/hobbies : Computer/electronics
    Join date : 26.02.09
    Reputation : 8

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by mutant sesuatu on 09/03/09, 08:16 pm

    *November

    - Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
    - Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
    - Agak degil dan kuat pendirian.
    - Mudah ambil berat terhadap pasangan.
    - Emosi yang mendalam.
    - Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.

    Kayaknya bener deh gan......
    ebat-ebat inponya.........
    thanx yaaaaaaaaaaaaa........... beer

    Sponsored content

    Re: Arti dari bulan kelahiran

    Post by Sponsored content Today at 07:07 am


      Waktu sekarang 08/12/16, 07:07 am